Ödemiş’te GES Dönemi Başladı: Belediye Kendi Enerjisini Üretmek İçin Güneşe Koşuyor
Ödemiş Belediyesi, çevre dostu ve bütçeyi uzun vadede rahatlatacak bir adım atarak kendi elektrik ihtiyacını karşılamak üzere güneş enerjisi santrali kurma yolunda önemli bir aşamayı tamamladı. Dünya Bankası finansmanı eşliğinde Işık Mahallesi’nde hayata geçirilecek olan 0,96 MW kapasiteli Güneş Enerji Santrali (GES) için yapılan alt kredi anlaşması, belediyenin enerji maliyetlerini azaltırken, karbon ayak izini daimi olarak küçültmeyi hedefliyor.
İller Bankası aracılığıyla yürütülen PUMREP programı kapsamında gerçekleştirilen proje, geniş ölçekte bir yenilenebilir enerji dönüşümünün kıvılcımı olarak görülüyor. Belediye Meclisi’nin Ocak ayı toplantısında alınan oybirliği karar ile kredi vadesi 16 yıl olarak belirlendi ve ilk 3 yıl anapara ödemesi olmadan bir başlangıç dönemi sağlandı. Bu yapı, Ödemiş Belediyesi’nin altyapı yatırımlarını sürdürülebilir ve güvenli bir şekilde sürdürmesine olanak tanıyacak.
26 Ocak 2026 tarihinde yapılan Halkın Katılımı Toplantısı’ndan sonra proje için ihale hazırlıkları hız kazandı. Işık Mahallesi’nin 2. parselinde kurulması planlanan santral, belediyenin elektrik tüketiminin yaklaşık %60’ını karşılayacak şekilde tasarlandı. Bu oran, belediyenin enerji giderlerinde önemli bir tasarruf anlamına geliyor ve kaynakların eğitim, sağlık ve sosyal hizmetler gibi diğer alanlara yönlendirilmesini kolaylaştırıyor.
Enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik hedefleri için önemli bir adım olarak görülen bu yatırım; uzun vadeli kredi desteğiyle kurulacak güneş enerjisi sistemi sayesinde belediyenin enerji kullanımına karşı bağımsız bir konuma geçmesini sağlamayı amaçlıyor. Proje ile birlikte yenilenebilir enerji kaynaklarının katkısı artarken, belediyenin karbon emisyonlarını azaltmayı hedefleyen çevre dostu şehircilik vizyonu da güçleniyor.
Yatırımın ekonomik etkileri açısından bakıldığında, GES’nin tamamlanmasıyla sadece primordial enerji maliyetlerinde düşüş sağlanmayacak; aynı zamanda belediyenin enerjiyle ilgili harcamaları uzun yıllar boyunca öngörülebilir ve düşük riskli bir bütçe çerçevesine oturtulacak. Ayrıca altyapı projelerinin ve hizmetlerin finansmanı için kullanılan kaynaklar, diğer sosyal ve kentsel projelere de yönlendirilebilir hale gelecek. Bu da kent genelinde istihdam ve ekonomik canlanma üzerinde dolaylı olarak olumlu bir etkİ yaratacak.
Belediye yönetimi ve topluluk katılımı açısından bakıldığında, Başkan Mustafa Turan’ın ifade ettiği gibi, tüm belediye meclisi üyelerinin oybirliğiyle aldığı karar, demokratik katılımın ve toplumsal dayanışmanın bir göstergesi olarak değerlendiriliyor. Toplantı sonrası açıklamalarda, projenin sadece mali tasarruf sağlamasının ötesinde, iklim dostu hedeflere katkı sunacağı ve enerji verimliliğini teşvik edeceği vurgulanıyor. Belediyenin enerji politikası, kaynak kullanımını optimize etmeyi, kamu hizmetlerini daha verimli sunmayı ve çevreyle uyumlu bir belediyecilik yaklaşımını güçlendirmeyi amaçlıyor.
Geleceğe yönelik vizyon açısından 94 yıl sonra yine benzer bir dönemde enerji ihtiyacını güneşten karşılayacak olan Ödemiş, geçmişte hidroelektrik üretimle başlayan enerji serüvenini bugün güneşle sürdürüyor. Bu adım, belediyenin mali yapısını güçlendirirken, iklim dostu şehircilik hedeflerine daima daha yakın bir konuma getiriyor. Yatırımı destekleyen tüm ekip ve katkı sunan belediye meclisi üyelerine teşekkür eden yetkililer, projenin başarılı bir şekilde hayata geçirilmesi için çalışmaları aralıksız sürdürüyorlar. Projenin tamamlanmasıyla birlikte belediye, enerji ihtiyacının büyük bir kısmını kendi üreterek dışa bağımlılığı azaltacak ve enerji güvenliğini artıracak.