İzmir’in Muharrem Şöleni: Aşure Dağıtımıyla Birlik ve Dayanışmanın Işığında Şehrin Dört Bir Yanı Birleşti
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayının birlik, kardeşlik ve sevgi dolu ruhunu daha geniş kitlelere taşıyarak bu yıl da geleneksel aşure dağıtımıyla toplumsal dayanışmayı öne çıkaran bir etkinlik düzenledi. Kentin dört farklı noktasında gerçekleşen organizasyon, yaklaşık 11 bin kişiye ulaşan ikramlar ile hem lezzeti hem de görsel sunumuyla katılımcıları büyüledi. Aşureler, ay yıldızlı Türk bayrağı motifli tabaklar içinde servis edilerek görsel bir şölen yaratırken, geleneksel tatlıya modern bir dokunuş kattı. Böylece muharrem ayının birlik, paylaşım ve hoşgörü mesajı, sokaklardan mahallelere, evlerden iş yerlerine uzanan bir dayanışma zincirine dönüştü.
Etkinlik, İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nın koordinasyonunda Konak Meydanı, Buca Şirinyer Meydanı, Karşıyaka Vapur İskelesi ve Bornova Metro İstasyonu çıkışında vatandaşlara ikramlarla buluştu. Belediye yetkilileri ve Aşevi Şube Müdürlüğü heyetinin katılımıyla düzenlenen programda, ikramın yanı sıra ücretsiz ulaşım imkanı da sunuldu. Bu sayede, ihtiyaç sahiplerinin sosyal yardım ağlarına erişimi kolaylaştı ve toplumsal dayanışma daha görünür hâle geldi.