TEKNOSEL 2026: Konya’nın Gençleri Teknolojiyle Buluşuyor ve Yarışıyor
Selçuklu Belediyesi ile Selçuklu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, KOP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ve İnnoPark’ın güç birliğiyle hayata geçirilen TEKNOSEL 2026, teknolojiyi hayatlarının merkezine alan gençleri sahneye taşıdı. İki aşamalı festivalin ilk etabı, robot yarışmalarıyla Selçuklu Belediyesi Uluslararası Spor Salonu’nda tamamlandı ve gençler, ortaya koydukları projelerle ziyaretçileri etkiledi.
Etkinliğin üçüncü gününde programı yakından takip eden belediye başkanları Ahmet Pekyatırmacı ve Mustafa Kavuş, yarışmacılarla sohbet ederek gençlerin heyecanına ortak oldu. Başkanlar, TEKNOSEL’i sadece Selçuklu’nun değil, Konya’nın da teknoloji yarışması haline getirdiğini vurguladılar. “TEKNOSEL, Konya’nın teknoloji yarışması oldu” diyen Pekyatırmacı, müsabakaların sonunda elde edilecek tecrübenin gençlerin gelişimine odaklandığını belirtti.
Toplantıda konuşan Kavuş da, TEKNOSEL’in her yıl büyüyerek ilerlediğini ve gençlerin teknolojiye olan ilgisinin artışını görmekten duyduğu gururu dile getirdi. “Gelecek nesillerin savunma sanayinde yükselen atılımları” gibi konulara değinen açıklamalar, yarışmalara katılan ekipleri motive etti. Başkanlar, yarışmaların ardından yapılacak final için umutlarını paylaştılar ve projenin kongre merkezinde sergilenmeye devam edeceğini söyledi.
Etkinliğin ikinci etabı ise 15 Mayıs’ta Selçuklu Kongre Merkezi’nde başlayacak ve 17 Mayıs’a kadar sahne gösterileri, söyleşiler, bilim etkinlikleri ile dijital oyun alanlarını kapsayacak bir programla ziyaretçilerini ağırlayacak. Çocuklar ve gençler için atölyeler, gösteriler ve müzikaller bu süreçte ön planda olacak.